Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím internetových stránek www.kzapujceni.cz, emailové korespondence prostřednictvím e-mailové adresy info@kzapujceni.cz nebo osobně. Znění smluv, veškerých jejich příloh a obchodních podmínek je v českém jazyce, taktéž i internetové stránky Smluvní vztahy se řídí českým právem.

Podnikatel, osoba samostatně výdělečně činná:
Petra Zumrová
se sídlem: Lány 38, Kostomlaty nad Labem 289 21
IČO: 11759097

I. Určení smluvních stran

Zákazník, který se rozhodne zapůjčit si zařízení či předmět ze sortimentu půjčovny (k dispozici na internetových stránkách www.kzapujceni.cz) se stává nájemcem, majitel zapůjčených předmětů vystupuje jako pronajímatel. Podnikatel je ve většině případů také pronajímatelem, není-li uvedeno jinak (podnikatel může vystupovat také jako zprostředkovatel: v případě, že zprostředkovává nájemci zapůjčení či služby od externího dodavatele – pronajímatele).

Nájemcem se může stát pouze osoba zletilá a svéprávná, která je způsobilá k uzavírání smluv.

II. Předmět smluvního vztahu

Předmětem smluvního vztahu je přenechání movitých věcí ve vlastnictví pronajímatele nájemci k užívání na předem domluvenou dobu a k účelu, který vyplývá z povahy konkrétní movité věci. Nájemce za užívání uhradí pronajímateli nájemné. Pronajímané movité věci jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny jako předměty nájmu.

Předměty nájmu jsou vyobrazeny na internetových stránkách www.kzapujceni.cz, veškeré obrázky jsou námi pořízenými fotografiemi konkrétního předmětu (není-li uvedeno jinak) a není je možné bez našeho výslovného souhlasu použít a dále šířit. Veškeré informace o předmětech nájmu (nebo službách) uvedené na internetových stránkách jsou informativního charakteru a slouží k dalšímu zpracování zakázky.

Pronajímatel nemá povinnost uzavřít smlouvu na každou vytvořenou objednávku – např.: vybrané předměty nájmu mohou být pro daný termín rezervované, nájemce požaduje větší množství než je dostupné (u každého předmětu nájmu je v popisu produktu na internetových stránkách uvedeno maximální množství k zapůjčení), nájemce chce zboží doručit, ale nechce zaplatit cenu za přepravu (nebo balné), atd.. Zda a za jakých konečných cenových a jiných podmínek je možné uzavřít Smlouvu o zapůjčení či Smlouvu o realizaci, rozhoduje výhradně pronajímatel – nájemce není oprávněn požadovat uzavření smlouvy, které nájemce z určitého důvodu odmítl.

Předmětem smluvního vztahu jsou rovněž dohodnuté služby (např. dekorování na místě akce, realizace oslav, svateb, apod.). V případě zprostředkování produktů či služeb u jiného/externího dodavatele, jsou tyto rovněž předmětem smluvního vztahu a nájemce se rovněž zavazuje plnit podmínky stanovené jiným/externím dodavatelem.

Nájemce souhlasí v průběhu příprav a při uzavírání smlouvy s použitím komunikace na dálku (např. e-mail, telefonní hovory, sms) – náklady na internetové připojení či telefonní poplatky si hradí nájemce sám.

III. Ceny a způsoby platby

Ceny za zapůjčení jsou uvedeny na internetových stránkách www.kzapujceni.cz, a to vždy u konkrétního předmětu nájmu. Ceny jsou vždy uvedeny včetně DPH (podnikatel není plátcem DPH). Uvedené ceny jsou za zapůjčení předmětů nájmu po dobu 48 hodin (v případě zapůjčení přes víkend pak od pátku do pondělí). Vícedenní zápůjčky jsou domlouvány individuálně. Cena za případné služby (např. dekorování na místě, apod.) je individuální dle konkrétní poptávky, na základě které bude zaslána cenová nabídka. Cenu případné dopravy hradí nájemce. V případně objednání služby (dekorování, apod.) jsou ceny stanoveny individuálně.

Minimální cena (hodnota objednávky) za zapůjčení je 700,- Kč (do celkové částky 700,- Kč se započítává pouze cena za zapůjčení konkrétního produktu, nezapočítává se částka za zálohu, vratnou kauci, rezervační poplatek, dopravné přepravci, balné, spotřební materiál – např. baterie, apod.). Objednávky s cenou za zapůjčení nižší než 700,- Kč nebudou realizovány (na žádost je možné rozdíl, do minimální hodnoty ceny za zapůjčení, doúčtovat jako jednorázový administrativní poplatek a zápůjčku realizovat, nebudou-li tomu bránit jiné skutečnosti).

K ceně za zapůjčení bude připočtena vratná kauce (záloha). Výše vratné kauce bude stanovena na základě konkrétní poptávky dle celkového souhrnu předmětů nájmu a bude Vám zaslána k odsouhlasení na Vaši e-mailovou adresu.

Pro rezervaci předmětů nájmu na zvolený termín je zapotřebí uhradit bankovním převodem (po domluvě možné uhradit osobně v hotovosti) rezervační poplatek/zálohu, úhradou se objednávka stává závaznou – není-li uhrazeno, nedochází k rezervaci a předměty nájmu mohou být zapůjčeny další osobě.

Ceny je možné uhradit osobně v hotovosti (po předchozí dohodě) nebo bezhotovostně bankovním převodem na účet číslo 117590972/2010, vedený u Fio banky, a.s.

Ceny za služby jsou vždy stanovovány individuálně na základě cenové nabídky, kterou pronajímatel vypracuje po obdržení veškerých potřebných údajů či informací od nájemce.

Zprostředkovává-li pronajímatel pro nájemce produkty či služby od jiného dodavatele, řídí se ceny ceníkem či nabídkou konkrétního dodavatele, není-li dohodnuto jinak. K těmto cenám je pronajímatel oprávněn připočíst související náklady – např. doprava, náklady na práci, poplatky za zničené (nevrácené, poškozené, atd.) věci, ceny záloh či rezervací, atd.

IV. Vratná kauce/záloha

Vratná kauce, nebo také záloha, je finanční částka, kterou nájemce dobrovolně postupuje pronajímateli jako formu vratné zálohy. Její výše je individuální. Výši zálohy stanovuje vždy pronajímatel.

Výše zálohy bude stanovena na základě poptávky, z které je zřejmé, jaké předměty, v jakém množství a v jakém termínu budou zapůjčeny. Záloha je splatná v dohodnutém termínu. Není-li dohodnuto jinak, navrácení zálohy probíhá stejným platebním způsobem jako uhrazení (při úhradě bankovním převodem bude rovněž navrácena na bankovní účet, atd.)

Jsou-li předměty nájmu nájemcem vráceny pronajímateli ve stejném stavu jako byly zapůjčeny, je pronajímatel povinen navrátit přijatou kauci nájemci v plné výši, a to nejpozději do 14-ti dnů.

Budou-li při navrácení pronajímateli zjištěny poškozené, ztracené nebo znehodnocené předměty nájmu, je pronajímatel oprávněn ponechat si kauci nebo její část, aby mohl předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu. Pokud není možné předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu, ponechá si pronajímatel kauci nebo její část, aby mohl pořídit předměty nájmu nové, srovnatelné s těmi, které byly na základě objednávky zapůjčeny. Bude-li cena opravy, uvedení do původního stavu nebo pořízení nových předmětů nájmu vyšší než hodnota vratné kauce, bude nájemci částka převyšující vratnou kauci doúčtována.

O finanční částce, kterou si pronajímatel z kauce ponechá, je povinen písemně informovat nájemce, a to nejpozději do 7 pracovních dnů od data převzetí poškozených či znehodnocených předmětů nájmu nebo do 7 pracovních dnů od data, kdy mělo dojít k převzetí předmětů nájmů a převzetí nedošlo, protože byly předměty ztraceny. Za písemné sdělení se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou e-mailu či SMS zpráv.

Při realizaci výzdoby, oslav, svateb, apod. pronajímatel stanoví zálohu až po odsouhlasení kalkulace na realizaci nájemcem.

Nebude-li stanovená záloha uhrazena nájemcem v plné výši a včas, není pronajímatel povinen započít s jakýmikoliv úkony se zakázkou souvisejícími (rezervace, objednání, příprava, atd.). Neuhrazení zálohy může mít za následek zrušení zakázky ze strany pronajímatele (případně jiného dodavatele, jedná-li se o zprostředkování), veškeré do té doby vynaložené náklady je nájemce povinen pronajímateli uhradit, stejně jako storno poplatek viz. bod VIII. Zrušení objednávky a storno poplatky.

Pokud pronajímatel pro nájemce v rámci domluvy pořizuje nové věci, vytváří dílo na zakázku nebo pro nájemce zprostředkovává produkty či služby u jiného dodavatele, je oprávněn po nájemci požadovat nevratnou zálohu k pokrytí s tím spojených nákladů. Případné zálohy, kauce, apod. požadované jiným dodavatelem, jakožto i dodržování podmínek jiného dodavatele, také přecházejí na nájemce a ten má povinnost je ve stanoveném termínu uhradit. Poruší-li nájemce podmínky či neuhradí veškeré požadované platby včas, nese veškerá finanční i nefinační rizika s tím spojená (např. poplatky za nedodržení smluv, lhůt, propadnutí záloh, apod.).

V případě realizace – pokud nebude pronajímateli umožněno z jakýchkoliv důvodů provést dohodnutou realizaci na stanoveném místě nebo realizaci nebude možné provést (např. nebyl uhrazen pronájem prostor nájemcem, pronajímatel nebyl do prostor vpuštěn, zablokovaná příjezdová cesta, nefunkční elektřina – pokud je potřeba, atd.), nemá nájemce na vrácení zálohy nárok a navíc má povinnost uhradit pronajímateli veškeré náklady.

V. Podmínky pro předání předmětu nájmu, doprava

Nejpozději při přebírání předmětů nájmu bude mezi nájemcem a pronajímatelem podepsána Smlouva o zapůjčení, která se řídí těmito obchodními podmínkami. Před podpisem smlouvy je nájemce povinen pronajímateli předložit platný doklad totožnosti (občanský průkaz). Bez podepsané Smlouvy o zapůjčení oběma stranami není možné předměty nájmu zapůjčit. Ve většině případů je smlouva sepisována předem (zaslání prostřednictvím e-mailu a zpětné zaslání nascanované podepsané smlouvy rovněž e-mailem) – bez vrácení podepsané smlouvy pronajímateli v dohodnutém termínu nebudou předměty nájmu k zapůjčení nachystány a celá zakázka bude brána za zrušenou ze strany nájemce, pronajímateli náleží storno poplatek viz. bod VIII. Zrušení objednávky a storno poplatky.

Pronajímatel se zavazuje předat předměty nájmu nájemci dle dohodnutého termínu a nájemce se zavazuje předměty nájmu převzít.

Nebude-li možné pronajímatelem některý z dohodnutých předmětů nájmu nájemci na dohodnutý termín připravit a předat z důvodu jeho poškození, zničení nebo nevrácení předchozím nájemcem (bohužel i tato situace může nastat), je pronajímatel povinen nájemce o tomto neprodleně kontaktovat. Pronajímatel, pokud to je možné, nabídne nájemci náhradní produkt nebo si jej nájemce vybere sám. V případě výběru dražšího produktu může pronajímatel nabídnout přiměřenou slevu z ceny za zapůjčení daného produktu. Nedohodnou-li se nájemce s pronajímatelem na náhradním produktu, bude nájemci navrácena vratná kauce za nedodaný předmět nájmu v plné výši.

Pronajímatel předá předměty nájmu nájemci osobně, a to na adrese, kde pronajímatel provozuje podnikatelskou činnost nebo na jiném místě dle vzájemné dohody.

Ve výjimečném případě (po předchozí domluvě) lze některé předměty nájmu zaslat (pokud to povaha předmětu nájmu dovolí a bude-li pronajímatel se zasláním věci souhlasit) prostřednictvím přepravní společnosti na adresu, kterou si nájemce zvolí a cenu za přepravu tam i zpět na své náklady uhradí.

Možnost zaslání předmětu se řídí následujícími symboly na internetových stránkách:

(Produkt je možné osobně vyzvednout, zaslat naší dopravou i přepravní společností.)

(Produkt je možné osobně vyzvednout a zaslat naší dopravou. Produkt nezasíláme přepravní společností!)

Předměty, u kterých by hrozilo vzájemné poškození při společném zaslání, je možné zaslat pouze v oddělených zásilkách – nelze vyžadovat zaslání v jedné zásilce. O možnosti zaslání rozhoduje výhradně pronajímatel. Zaslání přepravcem nelze požadovat ani vymáhat. Při zpětném zaslání je nájemce povinen zásilku zabalit stejným způsobem, jako ji obdržel při doručení.

Při zaslání přepravcem bude navíc účtován nevratný poplatek za balné ve výši 150,- Kč. V případě zaslání pronajímatel neručí za termín doručení a nájemce si je vědom, že může dojít k prodlení s doručením na straně přepravní společnosti. Nájemce se zavazuje při zpětném odeslání zabalit předměty stejně jako mu byly doručeny a odeslat zásilku v dohodnutém termínu. V případě prodlení s odesláním je pronajímatel oprávněn naúčtovat nájemci částku ve výši další zápůjčky za každý den prodlení.

V případě zapůjčení předmětů nájmů včetně realizace, je předem domluveno místo a čas, kdy je možné s realizací započít a také čas sbalení věcí po realizaci. Veškeré s tím související náklady hradí nájemce (např. náklady na pronájem prostor, doprava, parkovné, povolení vjezdu, elektřina, atd.). Nebude-li z jakéhokoliv důvodu umožněno započít s realizací či balením v dohodnutý čas, je pronajímatel oprávněn naúčtovat nájemci poplatek za časovou prodlevu, a to ve výši 250 Kč za každých započatých 15 minut, částka se násobí počtem osob provádějících realizaci. Nebude-li vzhledem k časové prodlevě možné dokončit práce včas nebo využít všechny domluvené předměty nájmu, nevzniká nájemci nárok na vrácení peněz, ani jejich části a případné další dodatečné náklady je povinen pronajímateli uhradit (např. parkovné, případnou pokutu za propadnutí parkovného, atd.).

VI. Převzetí předmětů nájmu nájemcem a odpovědnost za škody, bezpečnost

Při převzetí je nájemce povinen předměty nájmu zkontrolovat, zda nejsou poškozené nebo jinak znehodnocené a zda jsou v požadovaném počtu. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a bude se považovat za to, že nájemce převzal předměty nájmu bez jakýchkoliv vad či poškození a v dohodnutém množství.

Odpovědnost za škodu na předmětech nájmu nese nájemce, a to od okamžiku převzetí předmětů nájmů až do navrácení těchto předmětů pronajímateli. V případě realizace od okamžiku instalace předmětů nájmů do doby jejich sbalení – velmi prosíme, aby jiné osoby či dříve příchozí hosté nijak nezasahovali do realizace a nijak nenakládali s předměty nájmu nebo pomocným vybavením do doby předání realizace.

Nájemce je povinen řídit se Půjčovním řádem, který je nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek. Půjčovní řád naleznete zde

V případě, že nájemce vrací předměty nájmu pronajímateli prostřednictvím zásilkové služby (přepravce), musí být zabaleny do vhodného obalu a tak, aby při přepravě nedošlo k jejich poškození, zničení či ztracení.

Pokud pronajímatel převezme zásilku s předměty nájmu a po rozbalení zjistí poškození, znehodnocení nebo nesoulad v množství a nájemce nebude moci prokázat, že předal předměty nájmu zásilkové službě (přepravci) nepoškozené, neznehodnocené a ve správném množství, považuje se za to, že odpovědnost za škodu nese nájemce.

Nájemce se zavazuje používat zapůjčené předměty pouze k účelu, ke kterému jsou ze své povahy určeny (např. chladící box je určen k chlazení jídla a nápojů, svícen je určen k použití s vhodnou svíčkou za dodržení bezpečných pravidel, apod.). Je zakázáno zapůjčené předměty dále pronajímat, apod.

Nájemce se zavazuje chránit předměty nájmu před ztrátou a odcizením a také před jejich poškozením. V případě ztráty či odcizení předmětu nájmu se nájemce zavazuje uhradit škodu vyčíslenou pronajímatelem.

Nájemce je povinen zabezpečit předměty nájmu před poškozením deštěm či vlhkem. Plánuje-li nájemce umístit či využít předměty nájmu ve venkovních prostorech, je povinen zajistit, aby nedošlo k jejich poškození případným navlhnutím, namočením či jiným kontaktem s vodou. Dojde-li vlivem vlhkosti, vody, apod. k poškození, zničení či znečištění předmětů nájmu, je nájemce povinen nahradit pronajímateli škodu v plné výši (škoda bude vyčíslena dle ceníkových cen, které jsou nedílnou součástí smlouvy).

Za bezpečnost při manipulaci a užívání předmětů nájmu zodpovídá výhradně nájemce. Pronajímatel nezodpovídá za žádné škody či újmy způsobené předměty nájmu nebo jejich používáním.

VII. Smluvní pokuty a sankce

Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu pronajímateli v dohodnutém termínu. Za navrácení se považuje fyzické předání předmětů nájmu k rukám pronajímatele nebo doručení prostřednictvím přepravce k rukám pronajímatele. Při překročení lhůty na navrácení předmětů je pronajímatel oprávněn účtovat nájemci každý započatý den jako další zápůjčku.

Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu v původním stavu (čisté, bez zbytků jídla, bez odpadků, bez vosku ze svíček, atd.), není-li dohodnuto jinak a v původním obalu (včetně výplní). Budou-li při následné kontrole navrácených věcí zjištěny nedostatky nebo rozdíly oproti původnímu stavu, bude vyčíslena výše náhrady, která bude nájemci následně písemně sdělena (nejčastěji e-mailem), a to nejpozději do 7 pracovních dnů. Částku je povinen nájemce uhradit na účet pronajímatele nejpozději do 7 pracovních dnů .

Při vrácení znečištěných předmětů bude účtováno navíc 50% z ceny zápůjčky za každý kus; u svícnů a dalších předmětů se zbytky vosku bude navíc účtován poplatek za odstranění vosku ve výši 30 Kč za kus; u talířů, příborů, táců, atd., které budou vráceny špinavé, bude navíc účtován poplatek 10 Kč za každý špinavý kus. Nepodaří-li se vosk či jiné znečištění odstranit a zapůjčené předměty tím budou poškozeny či znehodnoceny (např. látky, apod.), bude kromě poplatku navíc naúčtována i hodnota takovéhoto kusu.

V případě, že nájemce předmět nájmu pronajímateli nevrátí vůbec, vyhrazuje si pronajímatel právo na uložení smluvní pokuty až do výše sto násobku nájemného za každý nevrácený předmět nájmu.

Opozdí-li se nájemce s úhradou, vyhrazuje si pronajímatel právo na uložení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dané částky, a to za každý den prodlení s úhradou.

VIII. Zrušení objednávky a storno poplatky

Nájemce je oprávněn zrušit objednávku. O zrušení objednávky je nájemce povinen pronajímatele informovat písemnou formou, a to bez zbytečného odkladu. Objednávka se považuje za zrušenou ve chvíli, kdy nájemce obdrží od pronajímatele písemné potvrzení o přijetí zrušení objednávky. Za písemnou formu se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou e-mailu či SMS zpráv.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 0 – 11 dnů před dohodnutým termínem převzetí, náleží pronajímateli storno poplatek ve výši 100 % z hodnoty vratné kauce.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 12 – 24 dnů před dohodnutým termínem převzetí předmětů nájmu, náleží pronajímateli storno poplatek ve výši 50 % z hodnoty vratné kauce. Navrácení zbylých 50 % z vratné kauce se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky. 

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 25 dnů a delší před dohodnutým termínem převzetí předmětů nájmu, náleží pronajímateli storno poplatek ve výši 15 % z hodnoty vratné kauce, minimálně však 300 Kč. Navrácení zbylé částky z vratné kauce se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky. 

Zruší-li nájemce pouze část objednávky, bude výše storno poplatku vypočtena procentuálně.

Pronajímatel má právo zrušit objednávku, neuhradil-li nájemce stanovenou zálohu včas (nebo uhradil pouze část) nebo nedoručil ve stanoveném čase a stanoveným způsobem podepsanou smlouvu včetně všech náležitostí pronajímateli. Pronajímateli v tomto případě náleží storno poplatek ve výši 25 % ze stanovené výše zálohy, minimálně však 500 Kč. Nájemce je povinen tento poplatek uhradit pronajímateli nejpozději do 14-ti kalendářních dnů ode dne, kdy pronajímatel nájemce o výši storno poplatku písemně informoval. Za písemnou formu se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou e-mailu či SMS zpráv.

Storno poplatky nebudou nájemci účtovány, pokud nemohl službu zapůjčení využít a to z těchto důvodů (uvedené skutečnosti je nájemce povinen doložit písemným dokladem nejpozději do tří dnů od jejich vzniku):

  • úmrtí člověka v rodině
  • hospitalizace nájemce
  • při zákazu akcí nařízených státem je možné si bez úhrady storno poplatků přesunout termín po dobu 12 měsíců;  nebude-li v této prodloužené lhůtě zapůjčení nájemcem realizováno, nájemce nemůže žádat o vrácení peněz zpět

IX. Ochrana osobních údajů

Abychom Vám mohli vybavení a dekorace zapůjčit, budeme od Vás potřebovat některé osobní údaje pro sepsání Smlouvy o zapůjčení. Jsou to: jméno a příjmení, adresa trvalého bydliště, e-mailová adresa, telefonní číslo a číslo platného občanského průkazu.  Vaše osobní údaje chráníme před zneužitím a řídíme se zákonem o ochraně osobních údajů. Údaje neposkytujeme třetím osobám, vyjma společností, které zajišťují platební styk nebo přepravní služby. Nezasíláme žádná obchodní sdělení.

X. Závěrečná ustanovení

Ve smlouvě je možné sjednat ustanovení odlišná od obchodních podmínek. je možné sjednat ve smlouvě. Odlišná ujednání specifikovaná ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

Nájemce svým podpisem Smlouvy o zapůjčení potvrzuje, že se seznámil s Půjčovním řádem, plně mu rozumí, souhlasí s veškerými ustanoveními a bude se jimi řídit.

Smluvní strany svými podpis Smlouvy o zapůjčení potvrzují, že si tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) řádně přečetly, že jim plně rozumí a s veškerými ustanoveními těchto VOP souhlasí.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 2.3.2024